Om ditt flyg är inställt
Om din avgång ställs in informerar vi dig om det så snart som möjligt via e-post eller sms såväl som i SAS-appen.
När du har blivit informerad har du 3 alternativ:
Godta och resa på en ny föreslagen flygning
Boka om på en annan flygning utan kostnad
Avboka din bokning och få återbetalning
Vi gör vårt bästa för att boka om dig under liknande förhållanden på nästa tillgängliga flygning, och vi tar hand om dig på flygplatsen om det behövs.
Dina rättigheter i händelse av en inställd avgång
Om du behöver logi på grund av en inställd avgång som vi inte har föreslagit en ny avgång för samma dag har du rätt att övernatta på ett hotell till rimligt pris, såväl som ersättning för transport mellan flygplatsen och hotellet. Kom ihåg att spara alla kvitton.
Du har rätt till en fullständig återbetalning för din oanvända biljett om din avgång ställs in och du bestämmer dig för att inte resa. Om du väljer att avboka och begära en återbetalning för din flygning blir du inte längre berättigad till ersättning, t.ex. för måltider, drycker eller logi.
Om du gör dina egna researrangemang på grund av en inställd avgång har du rätt till ersättning för din alternativa transport eller flygning med ett annat flygbolag om SAS inte kan erbjuda dig en avgång samma dag. Kom ihåg att spara alla kvitton.